Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Δοκίμια Ψυχολογίας της Θρησκείας



Edition Beta

ΔΟΚΙΜΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
ΜΑΡΙΟΣ ΜΠΕΓΖΟΣ
 Ετικέττα 
Όπου πέφτει ένα τείχος, εκεί χτίζεται μια γέφυρα. Εάν ψυχολογία και θρησκεία θεωρούνται ότι είναι «στεγανά διαμερίσματα» και μεταξύ τους υψώνονται «σινικά τείχη», χάρη στην μεσολάβηση της ψυχολογίας της θρησκείας κατεδαφίζονται τείχη. Από τα ερείπια τους προκύπτει το δομικό υλικό για την ανέγερση της γέφυρας που συνδέει τις δυο όχθες ενός ποταμού χωρίς σύγχυση και δίχως ταύτιση. Όποιος κρατήσει στα χέρια του αυτό το βιβλίο νιώθοντας ότι βαδίζει πάνω σε μια γέφυρα, αυτός θα αισθανθεί σαν τον συγγραφέα του, ο οποίος προσπάθησε να σχεδιάσει μια γέφυρα ανάμεσα στην ψυχολογία και την θρησκεία, που τις θεωρεί σαν δυο όχθες του ποταμού της ζωής.

Αναλυτικά οι αναρτήσεις
ΜAΡΙΟΣ ΜΠΕΓΖΟΣ
ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ
TOΥ ΘΑΝΟΥ ΛΙΠΟΒΑΤΣ
Ἀπό τόν 17ο αἰώνα καί ἔπειτα ἡ μαθηματική καί ἡ φυσική ἐπιστήμη αὐτονομήθηκαν ἀπό τήν κυριαρχική ἑρμηνεία τοῦ δόγματος, κάτι πού ὁδήγησε σταδιακά στήν πλήρη ἀπομάγευση καί ἀπομυθοποίηση τοῦ παραδοσιακοῦ, κλειστοῦ κοσμοειδώλου τῆς φύσης. Αὐτό εἶχε ὡς συνέπεια τήν ὑπέρβαση τῆς πίστης σέ δαίμονες, κακά πνεύματα, μάγισσες, φετίχ   εἴδωλα καί μαγικές πρακτικές, ὅπως αὐτές εἶχαν ἐπιβιώσει μέσα στά πλαίσια τοῦ Χριστιανισμοῦ. Εἶχε δέ ὡς ἀποτέλεσμα γιά τούς χριστιανούς, νά ἀνακαλύψουν τήν δυνατότητα μιᾶς καθαρῆς, πνευματικῆς πίστης στόν Θεό: ὑπῆρξε μία πραγματική «πρόοδος στήν πνευματικότητα».


ΝΕΟ-ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ
ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ Π.ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΗΣ
 Ετικέττα
Πρόλογος
Δίπλα στὸν Μητροπολιτικὸ Ναὸ Ἀθηνῶν, ποὺ εἶναι κτίσμα τοῦ ἔτους 1862 καὶ ἔργο ξένων καὶ Ἑλλήνων ἀρχιτεκτόνων μὲ ἐμφανεῖς τὶς δυτικὲς ἐπιδράσεις, σώζεται τὸ ναΰδριον, ὁ Ἅγιος Ἐλευθέριος (παλαιότερα τιμώμενο στὴ μνήμη τῆς Παναγίας τῆς Γοργοϋπηκόου), μνημεῖο τοῦ ια´ αἰῶνος, ἐκφραστικὸ τῆς Παραδόσεώς μας.Εἶναι ἀξιοπρόσεκτο ὅτι στὴν τοιχοποιία τοῦ χαρίεντος αὐτοῦ ναϋδρίου ἔχουν ἐνσωματωθῆ γλυπτὰ ἀπὸ ἀρχαίους ναούς.Αὐτὸ ἔκανε ἡ Ἐκκλησία: Ἀπεκάθηρε τὴν Ἀρχαία Ἑλλάδα ἀπὸ τὸν παγανισμὸ καὶ τὴν προσέλαβε στὸ Σῶμα της, τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ
 Αναλυτικά οι αναρτήσεις  
ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΗΜΑΤΗΣ - ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ετικέττα 
 Tὸ πνεῦμα τῆς παγκοσμιοποίησης ἀναμφισβήτητο, διάχυτο, κυρίαρχο. Ἡ θεμελίωσή της –ὅπως συμβαίνει μὲ κάθε ἱστορικὸ ἰδεολογικὸ σχῆμα–, ἑδράζεται σὲ ἀνομοιογενῆ στοιχεῖα: τὶς ἐλπίδες καὶ τὰ ὄνειρα ὅσων θὰ τὴν ὑποστοῦν, τὶς ἰδιοτελεῖς μεθοδεύσεις ἐκείνων ποὺ θὰ τὴν ἐπιβάλλουν καὶ θὰ τὴν ἐκμεταλλευτοῦν.  Μακροπρόθεσμα κι' οἱ δυὸ χαμένοι, ἀφοῦ ἡ μήτρα τῆς ἱστορίας ἤδη κυοφορεῖ τὸ διάδοχο σχῆμα. Στὶς μεθοδεύσεις γιὰ τὴν ἐπικράτηση τῆς παγκοσμιοποίησης λειτουργοῦν καὶ οἱ κάθε εἴδους "Διάλογοι". Δὲν θὰ ἀποτελοῦσε ἐξαίρεση ὁ εὐαίσθητος χῶρος τῆς Θρησκείας, ἡ ὁποία  ὡς τέκνο γνήσιο τοῦ κόσμου τούτου, ἀκολουθεῖ τὸν τρόπο τῶν ἄλλων παραμέτρων τῆς παγκοσμιοποίησης. Στὴ διεξαγωγὴ Διαλόγων, μετέχει καὶ ἡ Ἐκκλησία.
Κι ἐδῶ ἀκριβῶς ἔγκειται ἡ ὀδύνη τοῦ ὀρθόδοξου χριστιανοῦ. Ἐνῶ ἔχει συνειδητοποιήσει ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι μιὰ ἀκόμα θρησκεία, δηλ. ἐναγώνια ἀναζήτηση τοῦ ἄγνωστου Θεοῦ ἢ ἡ καθιέρωση ἑνὸς εἰδώλου του, ἀλλὰ εἶναι βίωση τῆς ἀποκεκαλυμμένης θείας ἀλήθειας στὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ• ἐνῶ γνωρίζει ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι ἐθνικὴ ἀλλὰ οἰκουμενικὴ ὑπόθεση, αἰσθάνεται ὅτι ἀγγίζουν κι' αὐτὸν τὰ ἀόρατα δίκτυα τῆς παγκοσμιοποίησης. Βλέπει ὅτι ἡ ἐκπροσώπηση τῆς Ἐκκλησίας στοὺς σύγχρονους Διαλόγους δὲν γίνεται πάντα μὲ τὸν τρόπο τῶν ἁγίων, ἀλλὰ κατ' ἀπομίμηση ἐγκόσμιων πρακτικῶν. Συνειδητοποιεῖ, ὅτι οἱ πολλοὶ ἀπ’ αὐτοὺς  ποὺ ἔχουν στὰ χέρια τους τὴν εὐλογία τῆς ἐν Χριστῷ παγκοσμιότητας, τείνουν νὰ τὴν ἐξισώσουν μὲ τὴν στρεβλὴ ἀπομίμησή της, τὴν φαντασιακὴ ἰδέα τῆς χωρὶς Χριστὸ παγκοσμιοποίησης.
Αναλυτικά οι αναρτήσεις
ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΑΣΗ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΣΑΚΚΟΣ
Ετικέττα
 Το κήρυγμα της αγίας Γραφής περί παραδείσου και κολάσεως είναι βέβαια θεολογικό θέμα, είναι όμως και θέμα κοινωνικό. Οι σύγχρονοι άνθρωποι εκδηλώνουν ένα έντονο ενδιαφέρον για τα κοινωνικά θέματα. Ευαισθητοποιούνται ιδιαίτερα στην κοινωνική αδικία, στην ανισότητα, στην καταπίεση· θα πρέπει όμως να γνωρίσουν ότι όλα τα καυτά κοινωνικά προβλήματα θα βρουν τη σωστή, ακριβή και αποτελεσματική λύση τους, όταν αντιμετωπισθούν στη ρίζα τους.
Αναλυτικά οι αναρτήσεις

 ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΝΕΚΡΩΝ – ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ Η ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ
Μια από τις βασικότερες αντιρρήσεις, που εγείρει η ανθρώπινη σκέψη εναντίον της θρησκείας, σχετίζεται με την προβληματική του θανάτου και θα μπορούσαμε να τη συνοψίσουμε στην εξής αφοριστική διατύπωση: Η θρησκεία αποτελεί ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, το όποιο οικοδομείται πάνω στον ανθρώπινο φόβο απέναντι στο θάνατο και στηρίζεται στη δημιουργία επανορθωτικών αλλά απατηλών παραδείσων.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΝΑΝ
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ

ΔΙΔΑΧΗ  ΤΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΕΙΣ  ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΠΑΘΟΣ
 ΗΛΙΑΣ ΜΗΝΙΑΤΗΣ
 «Περίλυπός ἐστιν ἡ ψυχή μου ἕως θανάτου». Πολλὰ εἶναι τὰ πάθη Σου, μεγάλη εἶναι ἡ λύπη Σου· πάθη τόσον πολλά, ὅσα δὲν ἐβάσταξεν ἀκόμη ἀνθρώπου ὑπομονή· λύπη τόσον μεγάλη, ὅσην δὲν ἐδοκίμασεν ἀνθρώπου  καρδία.  Καὶ  ἀληθινά,   Χριστιανοί,  ὅσον ἐγὼ  ἐξετάζω νὰ  εὕρω ἀνάμεσα  εἰς  τοὺς  ἀνθρώπους  κανένα  ἄλλο  παράδειγμα, τόσον εὑρίσκω καὶ τὸν πόνον του εἰς τὸ πάθος, καὶ τὴν λύπην  του εἰς τὸν πόνον, ἀσύγκριτον.
Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
 Η πιο ολέθρια αρρώστια του καιρού μας είναι η μοναξιά. Είναι μια μάστιγα φρικτή που βασανίζει αμέτρητους ανθρώπους : Ταλανίζει δυσαρμονικά ζευγάρια , αγγίζει τα μικρά παιδιά που ζουν σε διχασμένες οικογένειες , ζώνει ασφυκτικά τους ηλικιωμένους που νιώθουν πως κανένας δεν τους αγαπάει.     
Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΣΗ
 ΑΚΗΣ ΣΙΑΜΑΝΤΖΟΥΡΑΣ
 Η παγκοσμιοποίηση της φτώχειας στις μέρες μας δεν είναι τίποτα, συγκρινόμενη με εκείνη που θα ακολουθήσει, όταν οι κυνικές πολιτικές του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας θα εφαρμοστούν πλήρως. Επιπλέον, η επιβολή ενός ισοπεδωτικού κοινωνικού και πολιτισμικού προτύπου απρόσωπης ατομοκρατίας και καταναλωτικής ευδαιμονίας, παγίωσε την παθητικότητα, την αδράνεια και την έλλειψη αντανακλαστικών σε ευρύτερες κοινωνικές μάζες. Γαλουχήθηκαν συνειδήσεις διψασμένες για το εμφιαλωμένο, αχόρταγες για το μεταλλαγμένο, συνοδοιπόρες με το εφήμερο και συμμέτοχες με το διαπλεκόμενο.
Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 
 Η  τριµερής   διαίρεση   της   συλλογής  των   ιερών   βιβλίων   του ιουδαϊσµού  µαρτυρείται ήδη  από  τον  β΄ π.Χ. αιώνα  στον  πρόλογο της ελληνικής µετάφρασης του βιβλίου Σοφία Σειράχ, όπου  αναφέρονται τρεις  οµάδες  έργων:  “Νόµος”,  “Προφήτες”  και  “Πάτρια   Βιβλία”  ή “Λοιπά Βιβλία” (στχ 8-10, 24-25). Η αρχαία ελληνική λέξη “κανών” δηλώνει  κάθε  ευθεία  ράβδο   που   χρησιµεύει  για   ευθυγράµµιση,   το όργανο που  χρησιµοποιείται  για  τη  χάραξη γραµµών  (χάρακας)  και µεταφορικά κάθε τι που χρησιµεύει ως µέτρο, πρότυπο,  κριτήριο  ή µια γενική  αρχή. Στην Καινή ∆ιαθήκη  (Β΄ Κορ. ι΄ 13εξ. Γαλ. ς΄ 16), αλλά  και την  εκκλησιαστική  γραµµατεία  του  γ΄  µ.Χ. αιώνα,   ο  όρος  “κανών” δηλώνει την επίσηµη παράδοση, διδασκαλία, κλπ, η οποία ρυθµίζει την πίστη και τη ζωή  των  χριστιανών. Από τον δ΄ µ.Χ. αιώνα  ο ίδιος όρος χρησιµοποιείται και για τη δήλωση της Βίβλου, ως µέτρου και κριτηρίου της χριστιανικής πίστης  και ζωής.  Αργότερα  η λέξη “κανών” πήρε τη σηµασία της συλλογής, του καταλόγου των βιβλίων της Αγίας Γραφής.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ : ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Η ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Ετικέττα
 Ένα από τα µεγαλύτερα επιτεύγµατα του ιθ΄  µ.Χ.  αιώνα συνιστά αναµφίβολα η ανακάλυψη των ξεχασµένων για  αιώνες πολιτισµών της αρχαίας Αιγύπτου και της Μεσοποταµίας.  Η  διεύρυνση του  ιστορικού  ορίζοντα  που  προέκυψε  από  την ανακάλυψη αυτήν επέδρασε αναπόφευκτα και στον τρόπο θεώρησης και προσέγγισης της Βίβλου. Ο τεράστιος αριθµός κειµένων, που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, κατέστησαν  σήµερα τη Βίβλο από το “αρχαιότερο βιβλίο του κόσµου” ένα σχετικά  νεότερο προϊόν  της µακραίωνης πνευµατικής ιστορίας της ανθρωπότητας, αφού η χρονική απόσταση του µεγαλύτερου µέρους του περιεχοµένου της από τις απαρχές των αρχαίων πολιτισµών είναι σχεδόν ίση -περίπου 2500 χρόνια- µε την απόστασή του από τη σύγχρονη εποχή. Έτσι, ο βιβλικός επιστήµονας έχει σήµερα τη δυνατότητα να δει τα κείµενα της Βίβλου µέσα σε ένα ευρύτατο ρεύµα παραδόσεων διαφορετικής προέλευσης και είδους, που του ανοίγουν νέους ορίζοντες ερµηνείας και του προσφέρουν νέες δυνατότητες πληρέστερης κατανόησής τους.
 Αναλυτικά οι αναρτήσεις
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ
 Το αρκτικόλεκτο «ΙΧΘΥΣ» συνιστά ένα από τα αρχαιότερα χριστιανικά σύµβολα  που  συνοψίζει  παραστατικά  το  περιεχόµενο  του  κηρύγµατος  της Εκκλησίας προς τον κόσµο για  το πρόσωπο και το έργο του Ιησού Χριστού.  Η πίστη ότι ο Ιησούς σώζει διακηρύσσεται µε κάθε µέσο από τους χριστιανούς όλων των εποχών, από τις πρώτες σελίδες της Καινής ∆ιαθήκης (Ματθ. α΄ 21) µέχρι τα made-in-China φωσφορίζοντα αυτοκόλλητα στα τζάµια κάποιων αυτοκινήτων (Jesus  is  your   Saviour).   Η  πίστη  όµως  σε  κάποιον  σωτήρα προϋποθέτει αναγνώριση της ανάγκης για σωτηρία, και η αναγνώριση αυτή θέτει µε τη σειρά της το ζήτηµα της προέλευσης του κακού από το οποίο ο υποτιθέµενος  σωτήρας πρόκειται  να  σώσει  την  ανθρωπότητα. 
ΤΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΧΕΣΕΩΝ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΘΕΩΡΗΣΗΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
  Όταν επιχειρεί κανείς να προσεγγίσει ένα σύγχρονο πρόβλημα, όπως το οικολογικό, με βάση τις αρχές που προκύπτουν από κάποια κείμενα που απέχουν τουλάχιστον δύο χιλιετίες από την εμφάνιση του προβλήματος αυτού, είναι απαραίτητο από τη μια μεριά να αιτιολογήσει το εγχείρημά του και από την άλλη να καθορίσει σαφώς τη μέθοδο που θα ακολουθήσει.
ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΕΡΚΟΥΤΑΚΗΣ
ΛΟΓΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ
ΕΠΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
Ήγουν πραγματεία σύντομος περί ετερότητος πολιτιστικής και αναρχίας φιλοθέου
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΕΚΘΕΣΙΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ 
ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΕΡΚΟΥΤΑΚΗΣ
 Ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας γιά τόν κόσµο (ὀρθόδοξη κοσµολογία) καί τόν ἄν­ θρωπο (ὀρθόδοξη ἀνθρωπολογία) στηρίζεται στίς διηγήσεις τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης γιά τή δηµιουργία τοῦ κόσµου καί τοῦ ἀνθρώπου, πού βρίσκονται στό 1ο βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τή Γένεση (κεφ. 1­3). Δέν θά ἦταν ὑπερβολή νά ποῦµε ὅτι ἡ ὀρθόδο­ ξη κοσµολογία καί ἀνθρωπολογία ἀποτελοῦν µία ἑρµηνευτική ἀνάπτυξη τῶν δύο αὐτῶν ἁγιογραφικῶν διηγήσεων. Συνεπῶς, εἶναι ἀδύν ατο νά κατανοήσουµε τήν κοσµολογία καί τήν ἀνθρωπολογία τῆς Ἐκκλησίας,  χωρίς τή γνώση αὐτῶν τῶν δύο ἁγιογραφικῶν διηγήσεων.
ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ;
ΜΑΝΟΣ ΔΑΝΕΖΗΣ – ΣΤΡΑΤΟΣ ΘΕΟΔΩΣΙΟΥ
 Ετικέττα 


   Ποιὸς θὰ μποροῦσε νὰ φαντασθεῖ ὅτι στὸ λυκόφως τοῦ 20οῦ αἰῶνος, ὁ καυχώμενος γιὰ τὴ μόρφωση τοῦ ἄνθρωπος, θὰ ἔφθανε στὸ θλιβερὸ σημεῖο νὰ ἐπιστρέψει σὲ παλαιὲς μορφὲς προλήψεων καὶ δεισιδαιμονιῶν!
Γιατί, τί ἄλλο φανερώνει καὶ τὸ γεγονός, ὅτι ἕνας σημαντικὸς ἀριθμὸς ἀνθρώπων καταφεύγει γιὰ στήριγμα στοὺς ἀστρολόγους, ἢ ἐξαρτᾶ τὸ «πῶς θὰ πάει ἡ μέρα του» ἀπὸ τὴν πρόβλεψη τοῦ ὡροσκοπίου ποὺ δημοσιεύεται σὲ ὅλες σχεδὸν τὶς ἐφημερίδες καὶ τὰ περιοδικὰ καὶ ἐκπέμπεται ἀπὸ ἀρκετοὺς ραδιοτηλεοπτικοὺς σταθμούς;
Κι ἂς μὴ νομισθεῖ ὅτι ἐπιρρεπεῖς στὴν ἀστρολογία καὶ τὰ ὡροσκόπια εἶναι οἱ μικρῆς μορφώσεως. Ἐπιστημονικὲς ἔρευνες, στὴν Ἑλλάδα καὶ ἀλλοῦ, ἔχουν καταδείξει ὅτι ἡ ἀστρολογία, ὁ ἀποκρυφισμός, ἡ παραψυχολογία κλπ. ἔχουν μπεῖ «στὰ σαλόνια καὶ τοὺς κοσμικοὺς κύκλους, στὰ καλλιτεχνικὰ παρασκήνια, στοὺς χώρους τῆς μόδας, στὰ γραφεῖα μικρῶν καὶ μεγάλων ἰδιωτικῶν καὶ δημοσῖων ἐπιχειρήσεων, ἀκόμα καὶ στὰ Κοινοβούλια καὶ τὰ γραφεῖα ὑψηλὰ ἱσταμένων».
 Αναλυτικά οι αναρτήσεις
ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 
BECK HANS - GEORG, H ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ
ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ Π. ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΜΑΚΡΗ
Η κίνηση της Νέας Εποχής είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο από πολλούς οργανισμούς, που συνεργάζονται για να επιβάλλουν ένα παγκόσμιο οικονομικό σύστημα, μια παγκόσμια θρησκεία και μια παγκόσμια κυβέρνηση.
 ΕΛΛΗΝΕΣ,ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ Η ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ;
ΤΟΥ  ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΤΣΟΥΡΟΥ
 Ένα νέο φαινόμενο μπαίνει τα τελευταία χρόνια στη ζωη των Ελλήνων: η εμφάνιση της “αρχαιολατρίας” η “νεοειδωλολατρίας”. Βεβαίως, παρόμοια φαινόμενα κατέγραψε η ιστορία και στο Βυζάντιο, λίγο πριν την Άλωση, στις μέρες του Πλήθωνα. Όμως η σύγχρονη μορφη της νεοειδωλολατρίας έχει όλα τα χαρακτηριστικά των ρευμάτων της “Νεας Εποχής” και παρουσιάζεται ιδιαίτερα σκληρή και υβριστική απέναντι στην Χριστιανική Πίστη.
ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ
Ετικέττα
 Η καθολική κυριαρχία της δαιμονικής βίας, πάνω στο ανθρώπινο πρόσωπο, δεν αποτελούσε ασφαλώς οριστική και αμετάκλητη δουλεία του προσώπου αυτού σ’ ένα ακατανίκητο δυνάστη και εξουσιαστή της μοίρας του!
Αυτό το γεγονός το αντιλήφθηκε η ανθρωπίνη αυτοσυνειδησία, παρά την αμαύρωση του οπτικού της πεδίου από την παράβαση της εντολής του Θεού, τη στιγμή που ο Θεός κατεδίκαζε τον υποβολέα και πρωταίτιο αυτής της παραβάσεως αρχέκακο όφι, το διάβολο!

Εξάλλου η προειδοποίηση αυτή του Θεού (το “πρωτευαγγέλιο”) προς τον αρχέκακο αυτόν όφι, ότι θα έλθει η στιγμή, που θα συντριβεί η κεφαλή του και θα απολέσει το δαιμονικό, τον τόσο καταλυτικό για την ανθρωπίνη ελευθερία, δυναμισμό του, βρήκε μια ασφαλή, από δαιμονικές προσβολές αμνησίας της αγάπης του Θεού, θέση, σε κάποια άκρη της αυτοσυνειδησίας αυτής, όπου απέμεινε να σιγοκαίει μία σπίθα (παρήγορο υπόλειμμα) νηπτικών δυνάμεων του “κατ’ εικόνα”!
 Αναλυτικά οι αναρτήσεις
ΝΟΣΟΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
 ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ
Ετικέττα
 Πώς εννοεί η Ορθόδοξη Θεολογία, και πώς πρέπει να αντιλαμβάνεται η Εκκλησία, τη νόσο και τη θεραπεία, αν και όχι με σχήματα και έννοιες ιδεοκρατικές, φυσιοκρατικές ή ψυχολογικo – χρηστικές; Στην προσπάθεια να δώσουμε κάποια απάντηση στο ερώτημα αυτό, ας δανεισθούμε από την πατερική θεολογία τις ακόλουθες θεμελιώδεις αρχές:
 Αναλυτικά οι αναρτήσεις

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΑΡΧΙΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΝΗΣ    - Ηγούμενος Ἱ. Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὅρους
ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΑ
ΑΓΙΟΣ  ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΜΠΡΙΑΝΤΣΙΑΝΙΝΩΦ
«Ἀσκητικὲς ἐμπειρίες», - τ. Β΄, ἐκδ. Ἱ. Μ. Παρακλήτου, Ὠρωπός Ἀττ. 2009, σελ.152-159  
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Το Σώμα του Χριστού και ο Κήπος των Τέρψεων

 της Αφροδίτης Γιαννέλλη-Κυριάκη

Το βιβλίο περιέχει κείμενα-μαρτυρίες για τις προγαμιαίες σχέσεις και εκδόθηκε από το δραστήριο Σύλλογο Προστασίας Αγέννητου Παιδιού. Ορθόδοξες οι τοποθετήσεις του για ένα επίμαχο θέμα που ανήκει στα νεανικά ερωτηματικά, μα και με το οποίο όλοι εμείς οι γονείς θα πρέπει ν’ ασχοληθούμε.

Η εποχή μας τα θέλει, δυστυχώς, όλα ελεύθερα, χωρίς ταμπού και περιορισμούς. Απαιτεί άγχος, αντιγραφή της μόδας, γρήγορες εναλλαγές, αλόγιστες αντικαταστάσεις ανθρώπων ή πραγμάτων. Σ’ αυτές τις σύγχρονες παγίδες εγκλωβίζονται και οι απόψεις των νέων για τον έρωτα.



 ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΤΕΡΨΕΩΝ
Διαβάστε όλο τό βιβλίο
 Πρόλογος
Θέμα του παρόντος βιβλίου είναι οι ερωτικές σχέσεις χωρίς γάμο, είτε συμβαίνουν πριν είτε μετά είτε ακόμα και χωρίς αυτόν, οι επιπτώσεις που έχουν οι σχέσεις αυτές στη ζωή του ανθρώπου και η στάση της Εκκλησίας απέναντί τους.
Εννέα πνευματικοί πατέρες της Εκκλησίας μας αναλύουν το θέμα από διαφορετική σκοπιά και με διαφορετικό ύφος και τρόπο ο καθένας, καταδεικνύοντας ακριβώς ότι μπορεί οι τρόποι προσέγγισης να διαφέρουν, η διδασκαλία όμως της Εκκλησίας είναι μία, αιώνια και αναλλοίωτη, κι όχι κάτι που ακολουθεί τη μόδα.Τα κείμενα δημοσιεύονται κατά εκκλησιαστική τάξη και διατηρούν σχεδόν αυτούσια τη γλώσσα των συγγραφέων τους
Παράλληλα στο βιβλίο αυτό γίνεται μια καινοτομία: μια αντιπαραβολή πνευματικού και «κοσμικού» λόγου, που φανερώνει τη διαφορά των καρπών της αμπέλου του κόσμου και της αμπέλου του Θεού. Τα ορθόδοξα κείμενα εισάγονται και διανθίζονται από στίχους – κραυγές ενός κόσμου που, διψασμένος γι α τ η ν  π ηγ ή  τ ης  ζ ω ής , ψάχνει να την βρει εκεί που δεν υπάρχει, όπως ο ταξιδιώτης της ερήμου που παραπλανάται από αντικατοπτρισμούς και οράματα οάσεων. Παραδίδουμε το βιβλίο αυτό στον αναγνώστη με την ευχή να μην περιφέρει τη δίψα του στην άγονη έρημο, αλλά να τη σβήσει για πάντα στην πηγή της ζωής.
Αναλυτικά οι αναρτήσεις



ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣΚΑΙ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΣ ΤΙΠΟΤΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
ΤΕΛΩΝΕΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΥΛΟΥ
ΡΕΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΗΔΟΝΕΣ
ΟΥΤΕ Η ΠΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ
ΑΓΙΟΥ  ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΠΟΠΟΒΙΤΣ
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΥΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ

 Η ακηδία, η λύπη, η καταπόνηση οπωσδήποτε θα σε επισκέπτονται, όπως και κάθε άνθρωπο. Το κυριότερο θέμα είναι πώς εμείς τις αντιλαμβανόμαστε. Σου έγραψα ήδη, μου φαίνεται, ότι αν ζούμε τις καταστάσεις μας ως “ατομικές” μας μόνο, τότε η ψυχή στο τέλος όλων πτωχεύει και γίνεται άκαρπη, ενώ η ζωή χάνει το νόημά της και γίνεται αφόρητα οχληρή. Ο σκοπός μας, τον οποίο έχει θέσει μπροστά μας το Ευαγγέλιο, είναι να γίνουμε παγκόσμιες υποστάσεις, να φέρουμε μέσα μας όλο τον κόσμο, να ζήσουμε όλο το βάθος της ιστορίας του κόσμου, και επάνω απ’ όλα του Ανθρώπου. Όλη δηλαδή η ανθρωπότητα είναι αυτό το «Εγώ», και όλη η ιστορία είναι η ζωή μου.

ΠΥΡΙΝΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ 
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΟΣ

 Ο “Πύρινος Ποταμός” ήταν η κύρια ομιλία που δόθηκε στη Συνέλευση Ορθοδόξου Νεότητος που οργανώθηκε κάτω από την αιγίδα της Συνόδου των Ρώσων Επισκόπων της Διασποράς, στό Seattle της Ουάσιγκτων, από 22-25 Ιουλίου 1980. Η ομιλία έγινε στα αγγλικά και το κοινό την υποδέχθηκε εγκάρδια. Ο σεβ. Αρχιεπίσκοπος του Καναδά, Βιτάλιος, εξέφρασε τον θαυμασμό του, όχι μόνο λέγοντας πώς “σπάνια διαβάζει κανείς τέτοια κείμενα, που αποπνέουν το άρωμα της αληθινής γνώσεως και της προσωπικής εμπειρίας”, αλλ’ ακόμη περισσότερο όταν προσωπικά ο ίδιος έδωσε εντολή να κυκλοφορήσει σε αγγλική, ρωσική και γαλλική έκδοση.

Ο κ. Α. Καλόμοιρος είναι γνωστός και χαίρει εκτιμήσεως στον αγγλόφωνο Ορθόδοξο κόσμο από τότε που το “Κατά Ενωτικών” μεταφράστηκε στα αγγλικά από τον Γεώργιο Γαβριήλ και τυπώθηκε από την Ιερά Μονή μας. Το βιβλίο εκείνο, που κυκλοφόρησε και σε δεύτερη έκδοση, είχε γίνει δεκτό με θαυμασμό, γιά την διαύγεια με την οποία ερμήνευσε την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και ανέλυε και αναιρούσε τις θεμελιώδεις αρχές της Οικουμενικής κινήσεως

ΠΩΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ;

ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ.
ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
Β. Π. ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΣ
φανατισμός και ανεκτικότητα  


Η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ
JEAN CLAUDE LARCHET
 Ετικέττα

 Η θεραπευτική τών πνευματικών νοσημάτων


 Αποσπάσματα περιεχομένων:

    Α. O φόβος

    Β. H γαστριμαργία

    Γ. Η πορνεία

    Δ. Η κενοδοξία

    Ε. Η οργή

 Η θεραπευτική τών πνευματικών νοσημάτων


 

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ
ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΙΣΤΙΓΚΟΣ
χριστιανική θεολογία και επιστημολογία  


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ -  CREATION AND TIME
HUGH ROSS
δημιουργία και χρόνος 


ΠΕΡΙ ΤΑΣ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ Ι.ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
περί τάς ελληνοχριστιανικάς συνθέσεις 


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ
ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΒΑΣΙΛΑΣ
ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Π.ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ
περισυλλογή και προσευχή


ΠΙΣΤΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
ΑΡΧΙΜ. ΖΑΧΑΡΙΑ (ΖΑΧΑΡΟΥ)
Ιερά Σταυποπηγιακή Μονή Τιμίου Προδρόμου, Έσσεξ Αγγλίας 2012. σσ. 528.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΝΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΕΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΑΛΛΩΣ: ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ Η ΨΥΧΟΤΡΟΠΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ;
ΚΩΣΤΑ ΝΟΥΣΗ - ΘΕΟΛΟΓΟΥ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ

ΙΑΚΩΒΟΥ ΠΟΛΥΛΑ «ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ»: ΠΕΡΙΔΙΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ
HΛΙΑΣ ΛΑΓΙΟΣ

«ΚΟΣΜΟΣ: ΕΞΕΛΙΞΙΣ Ἤ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ; ΤΥΧΑΙΟΤΗΣ Ἤ ΠΑΝΣΟΦΟΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΣ; ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ Ἤ ΑΠΕΡΙΝΟΗΤΟΣ ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ;».
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Ἀρχαιοτάτη εἶναι καί ἡ ἰδέα τῆς ἐξελίξεως τῶν ὄντων, ἐνοργάνων τε καί ἀνοργάνων. Οἱ Βαβυλώνιοι ἐπίστευον ὅτι, Οὐρανός, Γῆ, Θεοί, ἐγεννήθησάν ποτε ἐκ πρωταρχικοῦ τινος ὄντος. Εἰς τὴν Βεδικὴν θρησκείαν, τὴν ἀπὸ τῆς 4ης περίπου π.Χ. χιλιετηρίδος θρησκείαν τῶν Ἰνδῶν[1] καί εἰς τὰ ἀρχαιότερα Ἱερὰ ταύτης βιβλία, τάς Βέδας (1500 - 1000 π.Χ.), ὅπως καί ἐκ τῶν μεταγενεστέρων βιβλίων της εἰς τάς Οὐπανισάδας (τάς ἀρχαιοτάτας φιλοσοφικὰς πραγματείας τῶν Ἰνδῶν), ἐπίσης δέ καί εἰς τὸν Ταοϊσμὸν ἡ ἰδέα αὐτή ἐμφανίζεται σαφέστερον, ἀποκρυσταλλωμένη εἰς τὴν Θεοσοφίαν, τὴν προελθοῦσαν ἐκ τῆς Βεδικῆς θρησκείας καί τοῦ Βουδδισμοῦ[2]. Ἡ ἐξέλιξις, κατὰ τὴν Θεοσοφίαν, εἶναι βασικὸς νόμος τῆς ἐκδηλώσεως τῆς πρώτης ἀρχῆς, αὐτὴ αὕτη ἡ αἰτία τῆς ὑπάρξεως καί τοῦ σκοποῦ τοῦ Σύμπαντος, ὅπερ οὐδὲν ἄλλο ἀποτελεῖ, εἰ μὴ ἐκδήλωσιν τῆς ἐπιθυ­μίας τῆς Θεότητος ὅπως πολλαπλασιασθῇ. Ἡ Τσανανγτκο­πανισὰντ λέγει: «Ἐκεῖνος ἠθέλησε. Θὰ πολλαπλασιασθῶ καί θὰ γεννηθῶ». «Ἡ θέλησις αὐτὴ γεννᾷ τὴν πλειονότητα ἐντὸς τοῦ ἑνός, γεννᾷ τούς ἀπείρους τούτους σπινθῆ­ρας ἐντὸς τῆς φλογός. Τὰ τμήματα ταῦτα τῆς θείας συνειδήσεως ἡ Θεοσοφία ὀνομάζει μονάδας. Ἡ μονὰς κατέχει τάς δυνατότητας τοῦ γεννήσαντος ταύτην Λόγου εἰς λανθάνουσαν  κατάστασιν καί ὅλον τό σύ­στημα δημιουργεῖται ὅπως αἱ κεκρυμμέναι αὗται δυνατότητες τῆς μονάδος ἀναπτυχθοῦν εἰς ἱκανότητας, ὥστε τό θεῖον τοῦτο σπέρμα νά ἀναπτυχθῇ εἰς ἕνα τέλειον Θεόν.».

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α΄
κεφαλαιον β΄
κεφαλαιον γ΄
η ιδεα της εξελιξεως απο to τελος toυ μεσαιωνος και  μεχρι των καθ' ημας χρονων
κεφαλαιον δ΄
κεφαλαιον ε΄
διαβάστε όλο τό βιβλίο στο κάτωθι σύνδεσμο: 
ΕΥΣΕΒΟΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΟΜΑΓΟΥΛΟΣ
ευσεβοφάνεια και εκκλησία


 
Η ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ
ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΕΡΗΜΙΚΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ
Φιλοκαλικά  θέματα  ερημικής εσωτερικότητος


ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΛΟΓΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ
ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ Ο ΡΩΜΑΙΟΣ
ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ  Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΑΝΗ
Ασυμβίβαστη με το Χριστιανισμό
Ευάγγελου Γ. Καρακοβούνη  Θεολόγου
                     
Ό όρος «μετενσάρκωση» (ή μετενσωμάτωση) είναι ορθότερος εκείνου τής «μετεμψύχωσης», διότι δεν πρόκειται για «εμψύχωση» τής ψυχής, άλλά για την είσοδό της σε διάφορα εκάστοτε σώματα.
Στο βάθος τής δοξασίας τής μετενσάρκωσης κρύβεται ο καθολικός πόθος τής αθανασίας. Ή με­τενσάρκωση, δηλαδή, δεν είναι παρά μία προσπά­θεια άρνησης τού θανάτου. Θέλει να δείξει με τον τρόπο της πώς παρά την παρέμβαση τού θανάτου για τη διακοπή τής ζωής, η ζωή συνεχίζεται, ανανεώνεται και πλουτίζεται η ανθρώπινη ψυχή εξακολουθεί να υπάρχει σε άλλη μορφή, μέσα σε άλλο σχήμα. Έχουμε εξαφάνιση, χωρίς να έχουμε εκμηδένιση.
Γενικότερα, η μετενσάρκωση προβάλλεται από τούς οπαδούς της ως πανάκεια και ως γεγονός πού φωτίζει και άπαντα περισσότερο από κάθε άλ­λη θεωρία και πίστη στα διάφορα προσωπικά, κοινωνικά και πνευματικά (μεταφυσικά) προβλήματα του ανθρώπου. Ή αλήθεια, βέβαια, όπως αύτή θα φανεί στη συνέχεια του βιβλίου, είναι πώς η διδα­σκαλία της μετενσάρκωσης όχι μόνο δεν επιλύει και δεν απαντά στα προβλήματα αυτά, αλλά αντί­θετα με τις πολλές αντιφάσεις και τη συγχυτική και παράλογη επιχειρηματολογία της δημιουργεί πολλά περισσότερα.

 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α΄ ΓΕΝΙΚΑ                                         
Β΄ ΟΙ  «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ» ΤΗΣ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ                 
Γ΄ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ             
Δ΄ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ             
Ε΄ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ             
ΣΤ΄ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΕΣ                     
Ζ΄ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ                     
ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ (ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ)                 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ                                     
ΘΕΟΣΟΦΙΑ 
ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΜΟΣ 
ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ                                     
ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ «ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ»      




ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ  ΤΗΣ  ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ
ΑΝΘΙΜΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ

Ἐν Ἑλλάδι κάθε χρόνο μαρτυροῦνται περίπου 350 χιλιάδες ἐκτρώσεις. Δηλαδὴ, κάθε χρόνο 700 χιλιάδες, κατὰ τεκμήριο νέοι, δηλητηριάζονται μὲ τὸ δηλητήριο τῶν ἐκτρώσεων· φέρουν δηλαδὴ στὴν ψυχή τους, ἐκτὸς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ζοῦν ἤ θὰ ζήσουν τὸν μαρτυρικὸ δρόμο τῆς μετάνοιας, τὸ δηλητήριο ποὺ τοὺς ποτίζει ἡ σκληρὴ αὐτὴ ἁμαρτία.

Οἱ οἰκογένειες στενάζουν κάτω ἀπὸ τὴν διαλυτικὴ παρουσία τῆς μοιχείας καὶ τοῦ κενοῦ τῶν ἀνθρωπίνων σχέσεων. Ἡ πορνεία θερίζει τὰ νιᾶτα, ἀκόμα καὶ τὰ ἄγουρα τοῦ γυμνασίου. Ἔγινε κάτι σὰν ἄθλημα. Νέοι καὶ νέες συναγωνίζονται σὲ μιὰ ἀδιέξοδη, ἀλλὰ καὶ καταστροφικὴ πορεία. Γέρνουν τὰ νιᾶτα σὰν μαραμένα κλωνάρια ζώντας τὸν ἀφύσικο μονόδρομο πρὸς τὴν ἡδονὴ καὶ τὴν ἐναλλαγὴ συντρόφων.

Ἡ ψυχὴ τῶν νεοελλήνων συμπιέζεται κάτω ἀπὸ τὸ βάρος ποὺ ἀσκεῖ ἡ φιλοχρηματία καὶ ἡ ἡδονὴ γιὰ ἐξουσία καὶ κυριαρχία. Μικροὶ καὶ μεγάλοι ὀνειρεύονται τὴν ἐπέκτασή τους, τὴν ἀνέλλιξή τους μὲ κάθε μέσον, πατώντας πάνω στὸν διπλανό τους. Ἀποτέλεσμα· σπάνια βλέπεις χριστιανὸ Ἕλληνα νὰ μετανοεῖ καὶ νὰ πονᾶ ποὺ ζήτησε μεσολάβηση πολιτικοῦ γιὰ νὰ ὑποσκελίσει τὸν συνάνθρωπό του καὶ νὰ τακτοποιηθεῖ ὁ ἴδιος ἤ τὰ παιδιά του. Κατάντησε ἐν Ἑλλάδι φυσιολογικὴ δημοκρατικὴ λειτουργία ἡ ἐμπορία τῆς ψήφου.





Τά πνευματικά δικαιώματα όλων τών αναρτήσεων ανήκουν στούς Συγγραφέις τους
Aπαγορεύεται η αντιγραφή αναρτήσεων γιά Εμπορική εκμετάλευση 

Διαβάστε γιά τούς Όρους Χρήσης της Ιστοσελιδας 






ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ - PATRISTIC THEOLOGY - СВЯТООТЕЧЕСКОГО БОГОСЛОВИЯ


Σημείωμα Εκδότη

Καταβάλεται προσπάθεια για να συμπληρωθούνε οι δεσμοί  πού λείπουνε 

Σας ευχαριστούμε για τήν κατανόηση



Kindly Bookmark this Post using your favorite Bookmarking service:
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
!-

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 

FACEBOOK

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ


Histats

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

extreme

eXTReMe Tracker

pateriki


web stats by Statsie

ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΤΟ FACEBOOK

 PATERIKI


CoolSocial

CoolSocial.net paterikiorthodoxia.com CoolSocial.net Badge

Τελευταία Σχόλια

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ TRANSLATE

+grab this

ON LINE

WEBTREND

Κατάλογος ελληνικών σελίδων
greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

MYBLOGS

myblogs.gr

ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ - JOIN US

Καταθέστε τα σχόλια σας με ευπρέπεια ,ανώνυμα, παραπλανητικά,σχόλια δεν γίνονται δεκτά:
Η συμμετοχή σας προυποθέτει τούς Όρους Χρήσης

Please place your comments with propriety, anonymous, misleading, derogatory comments are not acceptable:
Your participation implies in the Terms of Use


| ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ © 2012. All Rights Reserved | Template by My Blogger | Menu designed by Nikos | Γιά Εμάς About | Όροι χρήσης Privacy | Back To Top |